flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Відновлення конкурсної процедури на держслужбу

28 січня 2021, 11:56

 

Під час засідання Комітету ВРУ з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування розглянуто та погоджено проєкт Закону, який передбачає відновлення конкурсів на посади державної служби (№ 4531). Бачення НАДС щодо оптимальних термінів відновлення та проведення конкурсів, а також інших питань проведення конкурсної процедури, висловила Голова Агентства Наталія Алюшина.

«НАДС неодноразово зазначало про необхідність якнайшвидшого відновлення конкурсів на посади державної служби. Концептуально ми підтримуємо проєкт Закону № 4531. Однак є декілька моментів, з огляду на які законопроект потребує доопрацювання до другого читання. Зокрема, ми вважаємо, що оптимальний строк оголошення конкурсної процедури та термін дії контракту, укладеного на час карантину, має бути не менше шести і дев`яти місяців відповідно. Це стосується категорій «А», «Б» та «В». Ця позиція підтримана в рамках Політичного діалогу зі Стороною ЄС. Такі часові рамки дозволять уникнути надмірного навантаження на конкурсні комісії державних органів та Комісію з питань вищого корпусу, якісно провести конкурсні відбори. Крім цього, при визначенні термінів проведення конкурсів ми не маємо ігнорувати такий важливий компонент, як довіра до результатів відборів з боку суспільства», - акцентувала увагу учасників засідання Наталія Алюшина.

Не менш важливим для державної служби є повернення права кандидату, який має найвищий рейтинг за результатами конкурсу, бути визнаним переможцем. Оскільки існуюча процедура обрання переможця з п’яти кандидатів не базується на жодних об’єктивних критеріях.

Крім того, за висновком Програми SIGMA законопроєкт містить ризик призначення на посади без проведення конкурсу державних службовців категорії «А». Мова йде про осіб, які були раніше відібрані за добором, а потім звільнені за статтею 871 Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII і знаходилися за штатом.

Також Наталія Алющина висловила позицію стосовно законопроєктів щодо утворення парламентської служби (№ 4530) та щодо особливостей служби в Апараті Верховної Ради (№ 4530-1). Вона підкреслила, що їх прийняття суперечитиме Конституції України в частині дотримання принципу забезпечення рівного доступу до державної служби та Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року № 889-VIII щодо необґрунтованих переваг її проходження.

«Політика у сфері проходження державної служби, перш за все, має бути системною та ґрунтуватись на єдиних стандартах. Тому прийняття цих законопроєктів несе в собі ризик розширення тенденції виокремлення і встановлення особливостей правового регулювання проходження служби в окремих державних органах. На цьому наголошено в експертному Висновку програми SIGMA до цих законопроєктів, що надійшов до НАДС 22 січня. Також у документі висловлено занепокоєння щодо запровадження додаткових пільг та соціальних виплат певним групам державних службовців», - зауважила Наталія Алюшина.